2013. július 19., péntek

Rántott padlizsán mentás paradicsomsalátával


Hozzávalók (4 személyre):
2 nagyobb padlizsán, 3 tojás, 2 evőkanál liszt, só, bors, 3-4 evőkanál ásványvíz, zsír vagy olaj a sütéshez.
A paradicsomsalátához: 50 dkg paradicsom, 1 szál újhagyma, 4-5 mentalevél, 1 evőkanál balzsamecet, olívaolaj, só, bors.
Elkészítése:
A padlizsánt megmossuk, szárazra töröljük, felszeleteljük,  kissé megsózzuk. A tojásokat felverjük, belekavarjuk a lisztet és az ásványvizet, sózzuk, borsozzuk. A padlizsánszeleteket papírtörlővel leitatjuk, majd a tojásos masszába mártjuk, és forró zsírban megsütjük. Papírtörlőre szedjük.
A paradicsomot felszeleteljük, az újhagymát karikára vágjuk, meglocsoljuk olívaolajjal és balzsamecettel, sózzuk, borsozzuk, végül megszórjuk az apróra vágott mentalevéllel. A rántott padlizsánnal tálaljuk.

3 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Én ma tök-karikát rántok. De a paradicsom salátádat lenyúlom hozzá... :O)) Guszta nagyon!

Juci írta...

Az idén még nem paníroztam padlizsánt.Itt látván nagyon megkívántam. Olyan guszta!

marisz57 írta...

Látom, Te nem hámoztad meg a padlizsánt. Én megszoktam.
A paradicsom salátát imádjuk. Ha nincs újhagyma, akkor vékonyra karikázott lilahagymával készítem.