2012. október 30., kedd

Szakállas pogácsa




Hozzávalók:
A tésztához: 60 dkg liszt, 1 tojás, 1 teáskanál só, 6 dkg zsír, 10 dkg reszelt sajt, 1 dl tej, 4 evőkanál tejföl, 1 tasak szárított élesztő.
A krémhez: 2 natúr tömlős sajt, 5 dkg vaj, 10+2 dkg reszelt sajt
A kenéshez: 1 tojás
Elkészítése:
Langyos cukros tejben az élesztőt felfuttatjuk. A lisztet egy nagy tálba szitáljuk, hozzáadjuk a sót, elmorzsáljuk a zsírt, hozzáöntjük az élesztőt,  a tojást, a reszelt sajtot és a tejfölet, könnyű tésztát gyúrunk belőle. Meleg helyen, letakarva megkelesztjük. Lisztezett felületen a tésztát kb. ujjnyi vastagra nyújtjuk és pogácsa szaggatóval kiszúrjuk. Kizsírozott tepsibe rakosgatjuk, megkenjük felvert tojással. Előmelegített sütőben kb. 20 percig sütjük.
A krém hozzávalóit összekeverjük, 2 pogácsát összeragasztunk vele úgy, hogy a krém az oldalán kissé kifolyjon. Reszelt sajtba beleforgatjuk. 

6 megjegyzés:

sedith írta...

Most jöttem rá, hogy olyan rég nem kommenteltem nálad! Mindig megnézem, milyen új finomságot töltesz fel, majd rohanok tovább. Ez nagyon jól néz ki, és nagyon finom is lehet! :) Puszi

Jutka írta...

Nem is volt nagyon amihez..rég nem tettem fel receptet..majd pótolom, már nagyon felgyűlt :D

tücsi írta...

Már én is készítettem egypárszor borzas pogit, soha nem lehet megunni, mert olyan finom!:)) Most újra megkívántam!

Katalin írta...

Nagyon jó lett az új fejléced, még nem is láttam. Igazi őszi kompozíció. Te fényképezted? Én is gondolkodtam már valami jó "tökös" :) háttérről, csak ahhoz vennem kéne egy-két sütőtököt, hogy le tudjam fényképezni....
A pogik is szépre sikerültek!

Adél írta...

Nagyon tetszik, a neve is:)

Blogkonyha írta...

Nagyon finom pogácsa, talán egyszer kóstoltam. A kolléganőm sütötte, nem bírtam abba hagyni...Irtó guszta!