2012. április 18., szerda

Karalábéleves grízgaluskával


Hozzávalók:

1 karalábé, 2 sárgarépa, 1 kis fej hagyma, 1 csokor petrezselyemzöld, pár szem bors, só, tejföl, 1 tojás, gríz (búzadara)
Elkészítése:  
A karalábét, a sárgarépát és a hagymát meghámozzuk, a karalábét kockára, a sárgarépát karikára vágjuk. A petrezselyemzöldet leöblítjük és felaprítjuk. Felforralunk 1 liter vizet, beletesszük a karalábét, a hagymát, a sárgarépát és a teatojásba zárva az egész borsot, felforraljuk és fedő alatt, lassú tűzön kb. 15-20 percig főzzük. Kivesszük a levesből a teatojást és a hagymát. Közben elkészítjük a galuskát. 1 tojáshoz kb. 1 borospohár gríz és egy kevés só szükséges. A tojásfehérjét egy mély tányérban villával felverjük, belevegyítjük a tojássárgáját, kevés sót  és vékony sugárban öntve hozzákavarjuk a grízt, annyit hogy ne legyen túl kemény. A keverést nem szabad abbahagyni, különben kemény lesz a galuska, azonnal a fövő levesbe szaggatjuk. Készre főzzük, megszórjuk a petrezselyemzölddel, tálaláskor tejfölt adunk hozzá.

5 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon guszta a levesed! Biztosan nagyon finom imádom a grízgaluskát.Eddig úgy tudtam hogy hagyni kell állni az összekevert grízgaluska masszát és csak azután szabad szaggatni!

Jutka írta...

Kedves Éva, biztosan jó az is mikor kicsit pihentetjük, én sosem szoktam..kavarom és szaggatom, a lényeg h ne legyen kemény, mert akkor nem puhul meg :)

tücsi írta...

Imádom a grizgaluskát és a finom karalábé levest is. Késő van, de nyugodt szívvel megenném:)

María írta...

Ez is nagyon finomnak tűnik! Kérdés, hogy mekkora a borospohár?? 1 dl??

Vicuska írta...

Én kétféleképpen készítem a grízgaluskát, amelyik ráérős, abba habot verek a tojás fehérjéből, amelyik sürgős, abban egészben kerül bele, villával jól felverem , ne legyen sűrű a massza és már szaggatom is. Mindkettő jó és finom :)
A karalábélevest valamiért (már nagyim is így főzte) mindig rizzsel készítem :)