2010. augusztus 2., hétfő

Málnás Malakov torta Edó receptje

A recept Edó-tól származik :)

Hozzávalók:

  • 35 dkg babapiskóta
  • kb. 2 dl feketekávé (rummal)
  • 250 g tejszín
  • 50 dkg mascarpone
  • 500 g joghurt
  • 10 dkg cukor
  • 2 tasak vaníliás cukor
  • 15 g zselatin por (vagy 5-6 lap)
  • málna (v. más gyümölcs)
  • díszítéshez mentalevél
Elkészítése:

A mascarponét a joghurttal(1-2 dl kivételével) és a kétféle cukorral kikevertem.
A félretett joghurtba belekavartam a zselatinport és lassú tűzön melegítettem (forralni nem szabad!!).
A tűzről levéve hozzákevertem a többi krémhez. A tejszínt kemény habbá vertem, ezt is lazán a krémbe forgattam.
Egy tortaforma karimáját tálra állítottam (26 cm). A babapiskótákat a kávéba mártottam (éppen csak, nehogy elázzanak), sűrűn egymás mellé fektettem a tálon (hosszában).
Rákentem a krém negyedét, majd egy sor babapiskótát (minden második sorba), málnával körberaktam.
Ismét megkentem krémmel, majd ismét babapiskóta, most éppen az ellenkező sorba, hogy ne legyenek egymás fölött.
Rákentem a maradék krémet és hűtőbe állítottam pár órára.
Mikor majdnem megszilárdult, málnaszemekkel  díszítettem.

Nincsenek megjegyzések: